poniedziałek, 28 stycznia 2013

33. Wreszcie z rybą

Ostatnio w moim domu doszło wreszcie do przygotowania jakiejś ryby na parze i takiej bento-okazji nie mogłam sobie odpuścić.
Zawsze bałam się zapachu ryby w takich miejscach jak szkoła, ale z tym, ku mojemu zaskoczeniu, nie było problemu. Nie wiem czy to kwestia metody przygotowania, czy też samej ryby, ale całość oceniam bardzo pozytywnie. Do dzisiejszej chudej rybki (Mintaja) postanowiłam dodać ryżu i w ten sposób powstało konkretne danie. Oprócz tego: ogórki, marchewka, twarożek z ziołami, pomidor, owoce i orzech włoski. Wszystkim mięsożernym rybę do pudełka zdecydowanie polecam!
Miłego tygodnia!

10 komentarzy:

  1. U mnie w firmie był taki nieformalny konkurs, kto najbardziej nasmrodzi swoim obiadem. Wygrała koleżanka, która zgrilowała dorsza w mikrofali. Razem z plastikowym pojemnikiem.
    A tak w ogóle, to ryby śmierdzą tylko wtedy, gdy są nieświeże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy konkurs. Powinna być do tego stosowna nagroda ;]. U mnie jednak najczęściej pojawiały się ryby we wszelkich zalewach, które stwarzały dosyć intensywny zapach i stąd moje skojarzenia i obawy.

      Usuń
  2. ryba pyszna, ja na parze rybę uwielbiam, tylko musi być albo ciekawy sos, albo dobra marynata, bo za dużo takiej bezsmakowej ryby mi się nudziło. U Ciebie widzę jest jakaś posypka przyprawowa?
    Kolorowo i zdrowo u Ciebie.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to mix ulubionych ziół i przypraw + ryba była układana na cytrynie, więc ładnie przesiąknęła jej smakiem i zapachem. Również przepadam za wszelkimi sosami, ale staram się szukać dla nich zamienników jak najczęściej.

      Usuń
  3. Pysznie wygląda to bento, mimo że za rybami nie przepadam. I tak kolorowo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ryba jest warta testów. Nie zawsze smakuje tak dobrze jak inne mięsne potrawy, ale przy dobrych poszukiwaniach można znaleźć ciekawe pomysły ^^.

      Usuń
  4. healthy and wholesome bento always! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much! Your lovely comments are always huge compliments for me ^^. I hope that after winter I'll have more different ingredients for bento.

      Usuń